|
|
|
Annons:
Nyhetsdygnet
![]()
Nyhetsflödet på ett nytt sätt.
Läs mer
Applåden
![]()
Skicka din applåd
motor
![]()
De senaste modellerna, tester
Till Motor
Annons:
Christoffer

Annons:
Lokalt
JättegäddaFamiljesajten

19 000 BB-bilder och mycket mer
Till Familjesajten
Förlovade
Bebisar
Dig ska vi Fira
Balen 2010

Här hittar du allt om balen i Umeå.
Läs mer
Utrikes
Många döda i fabriksexplosionArga Lappen

Svens blogg

Björnidet

Följ björnar och vargar direkt.
Läs mer
Prylar

Senaste blogg

VK.se-bloggen

Schlagerblogg

väder

Se hur vädret blir hos dig
Till Vädersajten
jaktbilder

Skicka in dina jaktbilder till VK.
Läs mer
Näslund

bildspel

Nu finns massor av bildspel på vk.se samlade.
Till bildspelen - Klicka här!
OS-sajten

OS gav guld och brons till länet.
Till OS-sajten
fiskebilder

Vinn med din bästa fiskebild.
Skicka in din fiskebild
Nöje
Jolie på Asienturné med barnenEtik

Här hittar du VK:s etiska regler
Läs mer
Umeåbloggare

Sport
Maradona slutar som förbundskaptenLäsarbilder

Se bildspel med läsarnas egna bilder!
Till bildspelet
Nöje
![]()
Dyk in i Musikumeå!
Till Big in Umeå
Lilla Bloggen

Bildspel

Tatianas resa mot ett enklare liv.
Se bildspelet
Bostadslös?
![]()
Kolla in annonserna.
Till Bostad
Läsarnas
Fiffig snöskottareNorra Umeå

Sportdokument

Västerbottens 100 största sportögonblick .
Läs mer
Wheels

Bilar med flärd och fläkt.
Läs mer
Balbilder

Massor av bilder från festerna
Umeå
Vilhelmina
Lycksele
bli bloggare
![]()
Vill du blogga från Robertsfors, Nordmaling eller Bjurholm?
Läs mer
bildspel

Se Torbjörn Jakobssons bildspel från parkinsonsgymnastiken.
Se bildspel
bildspel

Bildspel av VK:s fotograf Torbjörn Jakobsson.
Se bildspelet
läsarbilder

Här är ett urval av läsarnas mobilbilder inskickade med MMS på telefonnummer 72090.
Alla läsarbilder
Umeå förhandlar om direktflyg till London
Ledningarna för flygplatserna i Umeå och Luleå för just nu samtal med det norska flygbolaget Norwegian om direktflyg till London. - Blir det verklighet skulle det betyda mycket för turismen i hela Västerbotten, säger Umeås turistchef Maritta Holmberg.
Det är ingen hemlighet att just London ligger högst på den önskelista som chefen för Umeå city airport Karin Larsson-Tängdén har i sin skrivbordslåda.
Redan i slutet av förra året kunde VK berätta om att en stor undersökning i Luleå visat att London är den stora favoriten om resenärerna själva får bestämma.
Och nu kan linjen alltså bli verklighet.
- Jag ska för övrigt träffa Norwegian i dag (läs torsdag) för samtal, säger Karin Larsson-Tängdén.
Också Åsa Larsson, bolagets svenska presschef, bekräftar mötet.
-Vi har kommit rätt långt i diskussionerna, säger Susanne Jangdal, flygplatschef i Luleå till tidningen Norrländska Socialdemokraten.
Returtrafiken viktig
- Men man öppnar inte en flyglinje hur som helst, mycket arbete återstår, säger Åsa Larsson.
Enligt Åsa Larsson handlar det väldigt mycket om returtrafiken. Man måste alltså också få engelska turister till Västerbotten.
Och hur är då chanserna att lyckas med detta?
- Besökare från Storbritannien är den största enskilda gruppen som går in på vasterbottensturism.se, säger Maritta Holmberg.
Vad skulle det betyda för turismen om linjen till London blev verklighet?
- Jättemycket. En utbyggd och väl fungerande infrastruktur är förutsättningen för att turismen ska kunna utvecklas.
Norwegian finns redan i dag på Umeå city airport med flera dagliga avgångar till Arlanda.
Framgångsrika
Bolagets är ett av världens mest framgångsrika just nu och ökade 2009, flygets värsta krisår på mycket länge, antalet passagerare med 18 procent till 10,8 miljoner. I går offentliggjorde man dessutom ett kontrakt med Fritidsresor värt 170 miljoner norska kronor. Bolaget köper också nya flygplan som få andra, inte minst den senaste och mycket miljövänliga Boeing 737-800.
Hemligheten?
- Vi är ett ungt bolag med en liten organisation och därför väldigt kostnadseffektiva.
När blir ni större än SAS?
- Vi tänker inte på det sättet. SAS är en bra konkurrent till oss.
Annons:
Kommentarer
Det finns totalt (86) kommentarer
| Londonsvenskar!!!!Hallå!!! | |
| Det bor alltså 20.000 svenskar i London och väldigt många av dem kommer från den Norra regionen. Vi bor här sedan ett år nu men har hela släkten i Piteå. Hoppas verkligen att detta blir av!!! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 08/04 21:04 |
| Tur o retur | |
|
Varför måste engelsmän tvunget åka till Umeå för att flyglinjen ska bli av? Det räcker väl att olika grupper av västerbottningar löser av varandra i London så är planen fyllda både tur o retur Umeå - London. |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 25/01 09:12 |
| Ja | |
| Jag vill också veta hur det gick med det här... | |
| Anmäl inlägg | Besvara 22/01 01:21 |
| Vad hände? | |
| Jaha, vad hände nu då? Det var ju en vecka sedan... Hur går det?? VK, hallåå? | |
| Anmäl inlägg | Besvara 20/01 21:58 |
| Följ upp! | |
| Uppföljning VK! Kom igen, bättre kan ni! Vi vill ha flyglinjen och vi vill att VK visar att det finns intresse. Detta kan man t.ex. gör genom att publicera lite fler artiklar. Eftersom ni är journalister så borde ni inte behöva få detta berättat för er, så varför frånvaron av artiklar? ;) | |
| Anmäl inlägg | Besvara 18/01 15:27 |
| jaha? | |
| Ja alla vill att det här ska bli av och jag med men vad hände? trodde vk skulle följa upp lite noggranna? gick mötet bra osv? | |
| Anmäl inlägg | Besvara 17/01 09:53 |
| Re: Re: One Way, 15/01 07:05, 15/01 15:50 | |
| Mycket sant, min pojkvän t.ex kommer från norra England. Han kom hit i Juni och förundrar sig över hur mycket träd vi har i Sverige. Han anser maten vara mycket bättre också. Finns mycket mer man kan lägga till. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 17/01 00:35 |
| Go west | |
| Det låter trevligt!! I synnerhet som vi från denhär östra sidan av viken i mars skall få flygförbindelse till Umeå. Now even we finns and swedish speaking finns are talking business! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 16/01 21:58 |
| Flyg Umeå-Heathrow - det vill vi ha! | |
|
Ni som håller med, gå med i gruppen på Facebook! http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=257541718918&ref=mf |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 16/01 17:55 |
| Re: jajajajajaja!!!!! :), 15/01 12:48 | |
| London har verkligen inte så mycket att erbjuda dig. Jag har varit där en hel vecka. Shoppa kläder i London är dötrist. Bara en massa trista koftor och kavajer. Londonborna är xäldigt pryda och vågar inte satsa på färg och form. Allt är grått och trist. Många uteliggare mm. Västtyskland däremot är fantastiskt om man skall shoppa kläder. I Västtyskland finns hur mycket fräcka kläder som helst. Landet är billigare än Både England och Sverige. Klart det kan vara lite svårare med språket men fördelarna uppväger nackdelarna. Direktflyg Umeå-München skulle vara något. Där tillverkas BMW också. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 16/01 08:18 |
| Re: jaha, 15/01 02:56 | |
| jag tycker synd om dig som inte vågar mer! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 16/01 02:27 |
| Re: hmm, 15/01 04:09 | |
| Har Du ens gått genom en amerikansk säkerhetskontroll? Det har jag, på minst fyra olika STORA flygplatser och jag har aldrig blivit bemött på annat sätt än professionellt. Sen om Du inte är van resa så..... | |
| Anmäl inlägg | Besvara 16/01 02:25 |
| nej | |
| varför ska vi ha det här ?. är det inte thailand alla ska till så är det london . vi som har det så bra här , med snö och allt . tryggt är det här med . | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 19:40 |
| Re: Re: Re: Göteborg?, 15/01 07:49, 15/01 10:35, 15/01 15:59 | |
| Hehe, jo nog har det hänt mycket sedan dess. Men det är ändå inte så längesedan de lade ner. Var faktiskt i början på 00-talet... | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 17:15 |
| Re: Carefree, 15/01 15:41 | |
|
Det går snabbt att ta sig vidare norrut med tåg till andra städer med bra fotboll också. Direktflyget öppnar ju fantastiska möjlighter för oss fotbollsälskare. "Where were you when you were shite?" ;) |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 17:01 |
| Älgfarmen | |
| Ja för att inte locka turister med att dem kan se levande älgar i närheten av Umeå! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 16:40 |
| Re: Re: Re: KANON!, 14/01 22:54, 15/01 07:14, 15/01 11:52 | |
|
Om man bara ska till London ja. Då är LCY klockrent. Men knappast om man ska vidare i världen, vilket var det vi pratade om. |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 16:13 |
| Re: Re: Göteborg?, 15/01 07:49, 15/01 10:35 | |
| Jo men när la Skyways ned 80-90 talet. Det har hänt mycket sen dess. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 15:59 |
| Re: One Way, 15/01 07:05 | |
|
va inte så in åt hellvete pessimistisk. Umeå / Norrland har ju något som England saknar. Naturen. Tystnaden , om dom kommer på sommaren så har dom midnattsol. Vacker vinter. Jag kan rabbla upp många saker som dom i centrala och södra delarna av Europa finner mycket fascinerande och bra om Umeå , Norrland , Sverige. Det är bara det att vi tar de för givet. |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 15:50 |
| Carefree | |
|
Det skulle vara kul om detta blir av, då kanske man ska köpa årskort till Chelseas matcher? Carefree, wherever we may be, We are the famous CFC |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 15:41 |
| Re: Tyvärr, 15/01 14:38 | |
| Thailand och kanarieörana åker man till för att sola och bada. Till London åker folk både i tjänsten och för rekreation eller för att flyga vidare därifrån till andra destinationer. Självklart finns det underlag för en flyglinje. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 15:34 |
| Perfekt med London i stället för Arlanda och Frankfurt | |
|
Norwegian avser knappast flyga på svindyra Heathrow, utan billigare Gatwick, Luton eller Stansted. London har ju fyra stora flygplatser, nära centrum med utmärkta tågförbindelser för byte flygplats Och när Ryanair startar flygningar till USA om ett par år, så blir London genast Europacentrum för denna trafik. Köpenhamn, Amsterdam eller Frankfurt är inget alternativ globalt utan bara österut. För övriga vädersträck gäller London numera. Så strategiskt verkar detta vara helt rätt tänkt kommande år. Frågan är bara om Luleå och Umeå har tillräckligt stort kundunderlag för en flyglinje |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 14:41 |
| Tyvärr | |
| Bär sig inte att ha reguljärt direktflyg Umeå-London. Olika flygbolag har försökt med andra linjer bl.a Kanarieöarna och Thailand. Passagerare underlaget är för litet. Upptagningsområdet Umeå har knappt 300 00 invånare, 500 000 krävs minst, då har jag varit snäll och räknat in Ö-vik och Skellefteå. Tyvärr Umeåbor! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 14:38 |
| Alla gånger på tiden | |
| Det vore onekligen en skön verklighet om UME-HRW (eller annan fpl i London) existerade. Skulle underlätta mycket av resandet (en betydande del av mitt arbete som forskare) att slippa dessa evinnerliga små-hopp till ARN som man behöver idag. Förvisso flyger man även från Amsterdam, Köpenhamn, Frankfurt m.m. - men man måste börja någonstans. London vore en ypperlig start. Fram för mer access till centrala Europa från de norra delarna! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 14:09 |
| Bra | |
| Det skulle vara toppen att kunna flyga från Alvik till London. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 13:20 |
| jajajajajaja!!!!! :) | |
| tycker verkligen att det ska bli dirketflyg till London! :) | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 12:48 |
| Ja tack | |
|
Bor i London och skulle anvanda Norwegian mycket ofta och helst da via Gatwick. Mvh fd Umea bo |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 12:40 |
| Re: Miljön då?, 15/01 11:04 | |
| Konstig logik i ditt inlägg. Flyget släpper ut mest när det startar och landar, då är det väl positivt att undvika mellanlandningar. Dessutom är det ju relativt krångligt att ta tåget till London som artikeln faktiskt handlar om, inte Stockholm. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 12:11 |
| Re: Miljön då?, 15/01 11:04 | |
| Håller med dig. Varför inte satsa på ett direkttåg till London? | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 12:06 |
| Re: Miljön då?, 15/01 11:04 | |
| Klart man skulle åka mer tåg om det var tids- och pengamässigt lönsamt. Ska jag betala samma pengar för att tuffa 10 tim på tåg till Sthlm när jag kan åka för samma peng och vara framme på ca 2 tim (flygbuss i Sthlm inräknat). Tror att det är många med mig som tänker lika.. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 11:53 |
| Re: Re: KANON!, 14/01 22:54, 15/01 07:14 | |
|
Du åsiktsmannen! Vad klagar du på London City Airport för?? Det är ju i centrum och är hur bra som helst?? Kan förstå stanstead och luton men det går ju tåg o bussar samt taxi därifrån också!! |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 11:52 |
| barcelona | |
| Flyg till Barcelona skulle uppskattas av manga ocksa. Mkt svenskar dar. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 11:51 |
| Intressant! | |
| Hoppas verkligen att detta blir av! Och det säger jag som är Stockholmare, för det är både Umeå men också Luleå värda! Underlaget finns, jag menar Norwegian har ju förmågan att starta rutter på löpande band och om det nu ör lönsamt att flyga från t.ex Trondheim och Tromsö til London så är varken Umeå eller Luleå ngt undantag. Har sett att folk verkar undra vilken flygplats man kan tänkas använda i London och svaret är kort och gott Gatwick! Det är den flygplatsen man(Norwegian) använder sig av idag på alla rutter förutom den från Trondheim som går till Stansted. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 11:21 |
| sweet | |
|
jag hade åkt om det blir av. om inte annat så kan man byta i london och flyga vart man vill. från london hittar man ju massa mer billiga resor till resten av världen än från t.ex. stockholm. |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 11:21 |
| JA, vad bra :) | |
| Vad kul om det blir så! Hoppas planerna gå i lås! Har lite kompisar i London som det är krångligt att besöka pga Stockholmsomvägen! Så mycket skönare att åka direkt! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 11:11 |
| Miljön då? | |
|
Blir bedrövad när jag hör en sådan här nyhet. Flyget är idag den snabbast växande utsläppskällan för växthusgaser. Flygresor måste minska enormt om klimathotat ska kunna hejdas. En resa med flyg till sthlm med tåg från Umeå släpper endast ut 0,0018 kg CO2 medan flyget släpper ut 80 kg per person. Varje person kan ta sitt ansvar genom att inte flyga. Samhället måste också ta ett ansvar genom att begränsa flygtrafiken genom t ex högre beskattning. |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 11:04 |
| Mer flyg! | |
| En stad i Umeås storlek borde ha mer internationella flyg till de europeiska storstäderna! Ett litet steg i rätt riktning! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 11:02 |
| super bra! | |
| Hoppas verkligen att det blir av. Detta behöver Umeå ! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 10:57 |
| Re: Re: One Way, 15/01 07:05, 15/01 10:23 | |
| Problemet är större än så. Om du läste artikeln så hänger det mycket på returtrafiken om det ska bli lönsamt. Norwegian står knappast färdig för takeoff när du behagar flyga hem med din apelsimarmelad igen. Det hänger på hur många som vill flyga tillbaka till Umeå enligt en fastställd turlista. Kan inte Umeå locka med något sominte finns i London så tror jag inte det fungerar. Hur många vill flyga till Murmansk egentligen? Londonborna tänker npg på samma sätt och flyger till Stockholm istället. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 10:54 |
| Bra | |
|
Jag tycker också det vore bra med en direktlinje till London. Men det finns inga "mycket miljövänliga" flygplan. VK har nog låtit sin annonsör Norwegian få påverka denna artikel lite för mycket. |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 10:41 |
| Re: Göteborg?, 15/01 07:49 | |
| Vad menar du?! Det går ju flyg till Göteborg redan!? Malmö Aviation har flyg på vardagar dit. Det mellanlandar självklart i Stockholm. Men det får man ju stå ut med. Bär sig inte att flyga enbart till Göteborg direkt. Skyways har ju gjort det tidigare från Umeå och lade ner det. Så många är det nog inte som vill åka direkt till Göteborg... | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 10:35 |
| Re: .., 15/01 00:37 | |
|
"ute på krogen till längre än 2 " Pubarna stänger kl 23 i England. Engelsmännen kan hantera alkoholen till skillnad från svenskarna. |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 10:24 |
| Re: One Way, 15/01 07:05 | |
| Hehe vi som flyger dit tar nog flyget hem med ;p Plus alla utflyttade Norrlandsbor som ska hem och hälsa på =) | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 10:23 |
| Hoppas, Hoppas, Hoppas... | |
|
.. att det blir ett JA. Vill kunna åka hem med direkt flyg jag med - alla mina kompisar här i England som kommer från södra delarna av Sverige kan ju alla använda dom billiga flygbolagen som Ryanair och komma hem ofta och betalar nästan ingenting. Hoppas verkligen att dom förstrr att vi i Norr också behöver detta - snarast. Haller tummarna!!!! |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 10:21 |
| Re: .., 15/01 00:37 | |
| Pubar stänger i regel redan klockan 22 eller 23 i London. Dvs bra mycket tidigare än i Umeå. Sedan finns det naturligtvis nattklubbar med sena öppettider, men pubar stänger tidigt i England. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 09:37 |
| YES | |
| Hoppas det blir av och det snart!! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 09:35 |
| London-Umeå | |
|
Detta skulle kunna bli det största lyftet för turismen i länet genom tiderna. 100-tusentals personer i England åker slalom och idagsläget åker alla dessa till Alperna och intresset för t.ex hundspann, norsken mm är oerhört stort i Storbritanien. Vi skulle även kunna få turister sommartid som vill uppleva naturen, de ljusa nätterna mm. Vi håller alla tummar vi har för att detta går i lås. Visst är det en stor miljöpåverkan men samtidigt ett sätt att få regionen att överleva på lång sikt. Vi får se till att transporterna och aktiviteterna i regionen är miljövänliga istället. |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 09:27 |
| bra | |
| Det blr bra för norlänska ungdomar att komma till umeå | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 09:12 |
| Inte så dumt... | |
|
Mindre troligt att Norwegian landar på Heathrow i alla fall, om det blir direktflyg till London. Heathrow håller visserligen på att bygga ut (trots att det är nära på världens största flygplats) men det lär nog dröja innan det blir klart så... Självklart vore det bra med direktflyg, fast 1-2 tim tid för byte i Sthlm till London är ju inte fy skam det heller... som det är idag när man flyger med SAS från Umeå till Heathrow, London. |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 09:09 |
| Re: KANON!, 14/01 22:54 | |
| Japp håller med till 100%, är mer intresserad av endast ett hopp till Heathrow än att komma till London. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 08:52 |
| Umea | |
| Mycket Bra! London till Umea-Asele | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 08:51 |
| Re: jaha, 15/01 02:56 | |
|
Heja Johan = en äkta norrlänning! Jag håller med dig! |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 08:47 |
| Mycket bra för näringslivet! | |
|
UK är en mycket relevant marknad för Umeå-företag och med det här kan vi få en otroligt spännande utveckling. Dessutom ger Heathrow access till hela världen utan att man först måste via Arlanda (som tex har rätt usla anslutningar till USA). Mycket spännande detta och dessutom insiktsfullt och bra jobbat av de som driver frågan! Hälsningar från London! |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 08:34 |
| SLUTA ATT GNÄLLA! | |
| Bor en bit utanför Umeå, gillar att resa och tycker det blir helt underbart att det blir lite lättare i och med detta. En utveckling av hela Umeåregionen. Jag undrar hur folk orkar gnälla? Det blir svårare, värre kontroller osv. Hur fasen vet ni det!? Om det blir det är det väl bra om tokiga bombmän, terrorister eller vad det nu kan vara inte kommer ombord. Som sagt sluta gnäll och se istället Umeå växa internationellt. Varför vill folk hit frågar någon? Om ni inte var så f-banat hemmablinda så finns det folk som gillar skog, orörd mark, åka skidor, gå på vårt universitet och mycket,mycket mer | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 08:09 |
| Jaaaaaaa! | |
| Äntligen! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 08:00 |
| Umebor? | |
|
Hallå! Var är alla riktiga Umebor?? Tänk på miljöförstöringen detta skulle innebära och alla stackars fåglar som jag är helt säker på att de har häckningsplats precis under tänkta flyglinje! Skämt åsido, jag hoppas verkligen att denna (och fler europeiska) flyglinje/-r blir verklighet. Mycket bra för Umeåregionen! |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 07:58 |
| Re: Jaaa!, 15/01 00:21 | |
| Ehrm, jag menade självklart London... Var nog rätt trött när jag skrev det där inlägget :) | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 07:55 |
| Göteborg? | |
| London i all är men kan vi inte "säkerställa" resmålen inom landet först? Det är ju lite underligt att det inte går flyg till Sveriges näst största stad. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 07:49 |
| Pride of London | |
| Hallelujah! Blir detta verklighet kommer jag flyga till SW6 varannan helg! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 07:29 |
| Det bästa som kunde hända | |
| Vet inte hur många gånger jag velat se premier league på plats, men alltid fastnat på att resan över dit och tillbaka blir jobbig med omväg via Sthlm. Vore kung om detta blev av! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 07:28 |
| Frankfurt eller Köpenhamn | |
| Ptja, rätt okej med London men jag ser större nytta med direktflyg till någon av Europas stora transferflygplatser som Frankfurt eller Köpenhamn. Då kapar vi pris och restid inte bara till England utan till hela världen. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 07:20 |
| Re: KANON!, 14/01 22:54 | |
|
Det beror ju på vilken flygplats som Norwegian kommer landa på i London. Landar dom på Gatwick eller Heathrow öppnar sig hela världen, det är helt sant. Men om dom väljer at landa på Stanstead, London City Airport eller ve och fasa Luton är det ju skit samma. Hoppas Heathrow inte har för höga landningsavgifter för Norwegian. |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 07:14 |
| One Way | |
| Ja hur ska vi locka folk från fashionabla London att flyga 3 timmar till Umeå? Locka med extra pris på Dressman kanske? Storhetsvansinnet inför kulturhuvudstadsåret tar sig mer och mer märkliga former tycker jag. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 07:05 |
| JA! | |
| Jag skulle vara den första att åka eftersom jag har en son bosatt där:) | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 06:41 |
| Ja, men bär det sig i längden? | |
| Det skulle vara hur chefigt som helst att kunna dra till London över en weekend, och som sagt enkelt vidare ut i världen. Men bär sig linjen i långa loppet? | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 06:28 |
| Mats Edvardsson | |
|
Finns det underlag är ju detta vad en Kulturhuvudstad behöver. Kontakt med en kulturmetropol. Hoppas att det blir verklighet! |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 06:24 |
| hmm | |
|
Vill inte vara en typisk umebo som bara klagar men...om så sker så vet ni att det kommer införas fördjävliga säkerhetskontroller och antaligen nakenscanrar och vetekatten vad annat... umeå flygplats blir uppgraderad till nja amerikansk paranoia flygplats..... |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 04:09 |
| jaha | |
| va ede som e så speciellt med london . är de inte london så är de thailand . de ska resas över allt . nä tacka vet jag köksbordet hemma | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 02:56 |
| japp vi vill | |
|
Vi vill slippa Ryan Air från skavsta eller Västerås! Har mycket släkt o vänner i London som skule komma offtare på besök om det gick att flyga diret till Umeå! Är inte ensam i denna kategori !! |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 02:05 |
| Hoppas det blir av! | |
|
Umeå är en bra stad tycker jag men en stor nackdel är att det är så dyrt och bökigt att alltid flyga via stockholm när man ska flyga utomlands. Direktflyg till London vore ju ett otroligt lyft! |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 00:42 |
| .. | |
| Men det går ju inte då kan ju umebor ta flyget till london och vara ute på krogen till längre än 2 | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 00:37 |
| London Baby! | |
| Yes Yes Yes! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 00:26 |
| Jaaa! | |
|
Flyg Umeå<->Arlanda vore fantastiskt. Det skulle förmodligen även betyda mycket för Umeås näringsliv. Hoppas, hoppas, hoppas! |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 15/01 00:21 |
| ÄNTLIGEN !!! | |
| Jag har varit till London flera gångar, och jag skulle fara dit ännu fler gånger om detta blir verklighet. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 23:50 |
| Ja!!!!!! | |
| Snälla, säg att det blir av!!! Umeå behöver detta, jag behöver detta! Premier League, musikaler, pubar, flyg till extremt många destinationer, ja o vad bra! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 23:42 |
| Briljant | |
| Vore fantastiskt! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 23:34 |
| Äntligen | |
|
händer det kanske nåt för oss där inrikesflygets skyhöga priser hindrar oss från att åka till London. I JUST LOVE IT!! |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 23:29 |
| JAA | |
| Nu kan man fara och se topp fotboll utan att måsta krångla sig via arlanda! =) HOPPAS! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 23:27 |
| Skönt slippa Arlanda! | |
| Det skulle verkligen vara skönt att slippa den långa väntan som oftast blir fallen när man pendlar mellan Umeå-London och för att få bäst pris behövs det ofta bokas resor delat på olika bolag. De långa väntetiderna på arlanda gör ofta att en hel dag går åt...och man skulle slippa de långa förseningarna som ofta är fallet med planen från London till sthlm. Äntligen skulle det bli smidigare både för mig och för släkt och vänner att resa över och hälsa på, både till och från Umeå! Underbart! Cross my fingers and hold my tumbs! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 23:13 |
| Klockrent! | |
| Nog sagt i titeln. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 23:11 |
| Yes!! | |
| Det vore ju great! Vi håller tummarna! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 23:09 |
| Ja tack... | |
| ...är det enda jag säger ang det. | |
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 23:03 |
| KANON! | |
|
Detta är kanon, inte bara för att det är kul att besöka London, utan för att det öppnar otroliga möjligheter för att kunna flyga vidare ut i hela världen utan att måsta passera lilla Arlanda som inte har några destinationer. HÅLL TUMMARNA!! |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 22:54 |
| Sweet! | |
| Intresset är stort även här. Hoppas nån relevant person läser detta. :) | |
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 22:46 |
| Wow! | |
| Yes, I love it! Hoppas att det blir verklighet! | |
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 22:39 |
| Kalas! | |
|
Skulle vara hur kul som helst om det blir så:) Hoppas.. |
|
| Anmäl inlägg | Besvara 14/01 22:25 |
Telegram
- 01:34 Moody?s flyttar ner Island en klass
- 01:12 Moody?s flyttar ner Island en klass
- 22:21 Nedåt på Wall Street
- 22:07 Nedåt på Wall Street
- 19:17 Nedåt på Stockholmsbörsen
- 17:45 Nedåt på Stockholmsbörsen
- 17:03 Starkare krona, oförändrade räntor
- 15:23 Textillöner dubblas i Bangladesh
- 14:34 Exxon överträffar förväntningarna
- 14:33 Timken höjer prognosen
- 14:26 Klartecken för Geelys köp av Volvo
- 13:47 Bättre än väntat av Motorola
- 13:31 IF Metall kräver besked om las
- 12:56 Medvind för de privata vårdföretagen
- 11:38 Eurozonens BNP väntas fortsätta växa
- 11:20 Minskad vinst för Santander
- 11:16 SBAB: Fördelaktigt med bunden ränta
- 11:12 Vinstlyft för Vattenfall
- 10:46 Lägre pensioner nästa år
- 10:40 Vinstlyft för Vattenfall Visa alla telegram
Mer tekniknyheter
| Mobil.se | |
| » | Två datorer på topplistan |
| » | "Mobilförsäljningen inte krisdrabbad" |
| Kamerabild.se | |
| » | Exklusiva samlarkameror i 14 karats guld |
| » | Om igen med landets främsta fotografer |
| Prylportalen.se | |
| » | Hologramskivan lagrar 500 gb - funkar med blu-ray |
| » | Com hem släcker ner analog-tv |
Fondnyheter
Elleverantörer
Spara pengar genom att jämföra elleverantörer
Till prisjämförelsen
Bolån
Spara pengar genom att jämföra bolån
Till prisjämförelsen
krönika

"2010 blir ett gott nytt år"
Läs krönikan
Mest lästa just nu på vk.se
| 1 | Beväpnade personer på Mariehem |
| 2 | Akut personalbrist på Barn 4 |
| 3 | Kraftiga översvämningar i Mellansverige |
| 4 | Filmade sig själva under inbrottet |
| 5 | Ingen alkohol på Lövens kräftskiva |
Kameratoppen
Ta ledigt

Äntligen börjar det bli dags för semester - men den nya tekniken gör att många tar jobbet med sig.
Läs mer
> Annonsera |
Mobiltoppen
Högre lön

Vill du tjäna mer pengar? VK har tipsen för en framgångsrik löneförhandling.
Läs mer
TV-toppen
Utbildning

Föga förvånande är Umeå den kommun i Västerbottens län som har flest högutbildade personer.
Läs mer


































