Ny användare

Få tillgång till alla nyheter på vk.se genom att starta en prenumeration idag. Du som redan prenumererar på papperstidningen kan aktivera ditt kostnadsfria digitala konto, VK+.

Klicka här för mer information.

Logga in

Resor

Rihanna visar sitt Barbados

Publicerad 10 januari 2013 (uppdaterad 10 januari 2013)

Resor Artisten Rihanna gör reklam för sin födelseö. En ny kampanj där sångerskan filmats på Barbados ska få turister att upptäcka östaten.

Att ett känt ansikte kan locka turister är något som Barbados Tourism Authority nu utnyttjar. De har ingen mindre än storsäljande artisten Rihanna för att öka intresset för sin östat. Nyligen släppte man en video där stjärnan går runt i olika miljöer på hemön, som ett andra led i reklamkampanjen för den karibiska ön. Det var i november man först lanserade kampanjen, med foton på stjärnan.

Mindre kända platser
Till videon har man medvetet valt ställen utanför de mer kända resorterna på den västra kusten, för att visa ett annat Barbados. I videon plaskar Rihanna i vattnet vid Six Mens Bay, en avskild vik på öns nordvästra sida, nära Colleton. Hon promenerar också på en landsväg, spelar domino med några lokalbor och leder en häst längs vattenbrynet. Dessutom flyter hon i havet vid Animal Flower Cave, en plats som sällan lyfts fram i traditionella turistsammanhang.
Tanken är att vanliga människor också ska berätta om sitt Barbados i kampanjen, för att ge en bredare bild av platsen.

Rihanna själv aktiv
Kampanjen kommer att pågå till februari och Rihanna har själv tagit aktiv del i den. Hon har bland annat twittrat och lagt upp bilder från videon på sin facebook, skriver Daily Mail. På Barbados facebooksida kan fans också tävla om olika priser relaterade till sångerskan.
– Vi är väldigt nöjda med hur vår kampanj har kombinerat kulturarvet med nymodigheter för att särskilja Barbados, säger Petra Roach vid Barbados Tourism Authority.
Sångerskan föddes i sydvästra Barbados.
Östaten lyfts också fram av organisationen Ethical Traveler som ett av de mer etiska destinationerna att åka till under 2013, om man ser till arbetet med miljö, mänskliga rättigheter och social välfärd.
Här ser du videon.

Andra läste även:

"Påskveckan är som mest intensiv"

"Påskveckan är som mest intensiv"

Weekend Britt-Marie Lindberg, vd för Norrlandsägg, berättar om sina lediga helger. ?

Påskkärringarna kommer torsdag

Påskkärringarna kommer torsdag

Livsstil Wekend reder ut när och hur det passar bäst för barnen att plocka fram kvast och kaffepanna. ?

Artikeln innehåller ett bildspelBildspel
"Dumt att inte ha hjälm"

"Dumt att inte ha hjälm"

I Form Cykelsäsongen har rivstartat och det kan vara läge att se över hjälmen. Om du har någon. Trots olycksstatistikens tydliga språk cyklar de flesta utan. ?

Tar dagen som den kommer

Tar dagen som den kommer

Weekend Petra Molin, projektledare för AxxessUmeå som arrangerar Tjejmässan på Hamnmagasinet den 12 april, berättar om sin helg. ?

Catarina Saha

 

 

 

Weekendredaktionen
090 – 17 60 06
weekend@vk.se

Det här händer i fjällen i påsk

Det här händer i fjällen i påsk

Nöje Weekend har kollat läget inför påskhelgen i fjällvärlden – här är det som händer! ?

Artikeln innehåller ett bildspelBildspel
Våga prova lamm till påsk

Våga prova lamm till påsk

Mat & Dryck Weekends Anna-Karin Westlin tipsar om de traditionella påskrätterna – fast på ett nytt sätt. ?

Saker du inte ska göra på krogen

Saker du inte ska göra på krogen

Krönikor VK:s krönikör Josefin Isaksson skriver om smärtsamma lärdomar från kroglivet. ?

Vad då "bra __för att va tjej"

Vad då "bra
för att va tjej"

Krönikor Musikalisk begåvning sitter inte mellan benen, skriver Erica Sjöström Pontusson. ?