Valnötter gör att spermaproduktionen ökar, visar ny studie.

Den som äter rejält med valnötter får ökad produktion av spermier. Detta enligt en studie från University of California i Los Angeles Fielding School of Public Health. Det skriver Expressen.

Dessutom skulle nöten ge ökad koncentrationsförmåga samt livskraft. Om också fertiliteten ökar kan forskarna inte slå fast.

Det var 117 män som deltog i studien. Av dem fick hälften äta 75 gram valnötter varje dag i tolv veckor.