En ny studie visar att äldre som får i sig mycket omega 3-fetter presterar bättre intellektuellt jämfört med jämnåriga som får i sig litet av fetterna, skriver Upsala Nya tidning. Forskarna från Uppsala universitet har undersökt 252 personer vid 70-års ålder. Dessa bokförde allt de åt och drack i en veckas tid. Fem år senare genomgick deltagarna olika tester av bland annat minnet och språkförmågan. Deras hjärnor undersöktes även med magnetkamera.
Danskar firade
VINST. Danskarna firade segern av ESC på Rådhusplatsen i Köpenhamn.













































































