Viola Holmgren.
Privat

Umeåbloggare frontar Åhléns stora kampanj

Mode.
Skönhetsbloggaren Viola Holmgren från Umeå frontar Åhléns stora vårkampanj.
- Jag är både smickrad och glad, säger hon.
Anna Lundström
Uppdaterad 6 april kl. 11:57

UMEÅ. – Det är en vanlig beautykampanj, men lite upp och ned. Det är på tiden.

Så beskriver Viola Holmgren varuhuset Åhléns stora och färgstarka skönhetskampanj där hon nu medverkar. En av bilderna kan du se här nedan.

Viola, som är uppvuxen i Yttertavle och numera bor i Göteborg, är en av fyra make up-profiler som medverkar i kampanjen. Bland annat uttrycker hon där att en stor missuppfattning är att makeup skulle vara ett tramsigt tjejintresse:

viola”Makeup är en viktig del av så många saker människor värderar: historia, religion, film och musik. Det är ett yrke likväl intresse som många människors liv cirkulerar kring.”

När VK pratar med Viola blir det tydligt att målet med hennes stora blogg, Killer colours, inte är att diktera trender och bestämma.

– Jag vill visa att man kan göra lite som man vill. Jag vill inte bestämma över folk utan hellre få dem att hitta sitt mod, säger hon och fortsätter:

Om man vill våga mer i sitt make up-uttryck, vilka råd har du?

– Fundera på vad tycker du är fint, och vad blir du glad av att se. Vil du lära dig att måla mascara utan att det rinner, då räcker det. Är du sugen på ett lila läppstift – köp ett och testa. Det är inte värre än att du får torka bort färgen.

Annons
Annons
Västerbottens-Kuriren
facebooktwitterinstagramrss
phone
  • Växeln
  • 090-17 60 00
  • Redaktionen
  • 090-17 60 10
  • 090-17 60 11
geo
  • Besöksadress
  • VK
  • Förrådsvägen 9
  • 901 70 Umeå
Ansvarig utgivare: Ingvar Näslund | © Copyright Västerbottens-Kuriren | Allt material på sajten är skyddat enligt upphovsrätten